Barberino's: En barbershop med passion og stil

Journal

Barberino's: En barbershop med passion og stil

Barberino's: En barbershop med passion og stil

Under forberedelser til vores Autumn Winter 2023 kampagneskydning i Bologna, kom vi forbi barbersalonen Barberino’s, som for en stund fangede vores opmærksomhed. Barbersaloner er ikke i sig selv et unikt syn i Bolognas gader, men netop Barberino’s skilte sig ud.

Barberino’s er en sofistikeret og elegant barberkæde, drevet af unge mennesker fulde af passion, og med en ambition om at revolutionere den måde mænd tager vare på sig selv på. Vi fik en snak med barberkædens Brand Ambassadør, Arcangelo, som netop denne dag befandt sig i salonen i Bologna.Dejligt at møde dig, Arcangelo, Vil du præsentere dig selv?

”Selvfølgelig! Vi er en lille salon med en stor personlighed, så jeg er glad for, at I har fundet vejen forbi. Jeg hedder Arcangelo og kommer oprindelig fra en by nær Benevento, som ligger i Campania. Min passion for at klippe hår kommer fra min familie, som alle arbejder inden for samme fag. Jeg er meget ambitiøs. Jeg startede hos Barberino’s for tre år siden, og i dag er jeg ambassadør for kæden. Jeg er her i Bologna i tre måneder, og så rejser jeg videre til en af vores andre saloner. Jeg er rundt i alle Barberino’s saloner”.

Og hvad er Barberino’s for en størrelse? Kan du fortælle os om det?

”Du ved, I vores hektiske liv glemmer vi ofte at tage et pusterum og fokusere på os selv. Især mænd. Det er her, Barberino’s kommer ind i billedet. Vi vil have mænd til at genvinde sin tid og forkæle sig selv med en smule selvkærlighed. Vores motto er: ”Time is true wealth. Carve out time for yourself”, hvilket stort set opummere, hvad Barberino’s handler om. Vores behandliner er designet til at give dig det afslappede øjeblik, du fortjener”.Der en barber på hvert et gadehjørne her i Italien. Hvad er det, der gør, at Barberino’s skiller sig ud?

”Barberino’s er ikke bare en barbersalon; det er et sted, hvor vi omdefinerer egenomsorg med et strejf af passion og stil. Tilbage i 1910 var der en fyr ved navn John, kendt som "Barberino", som forlod sin lille hjemby og rejste til USA, hvor han blev en legendarisk barber i Boston. Spol frem til 2015, og vi besluttede at bringe den samme stil og omhu tilbage, som han havde, ved at blande klassisk barbering med et moderne twist.

Folk vælger Barberino's, fordi vi i modsætning til andre italienske frisørsaloner sætter gæsten i centrum, og vi tager os af ham i den forstand, at vi betjener ham 360 grader. Vi respekterer også gæsten ved at have en uniform på og ud over barbering og hår, laver vi ansigtsbehandlinger. Frem for alt udfører vi en service, som bliver udført ved at klippe hår med en kam og en saks i modsætning til de andre barbershops, der bruger maskiner. 

Fra vores første butik i Milano til flere steder i det nordlige og centrale Italien er Barberino's blevet et symbol på italiensk håndværk. Vi er et team på over 50 unge mennesker, der alle går op i at give hver eneste gæst den samme omhu, elegance og kvalitet, som gjorde Barberino berømt internationalt”.

Du siger, at du har rejst rundt mellem alle jeres saloner. Hvor kan du bedst lide at være?  

Min karriere hos Barberino’s startede i Milano. Salonen og byen er forblevet i mit hjerte. Da jeg første gang kom til Milano, virkede alle andre byer bare lidt mindre - og mindre organiserede. Så jeg foretrækker Milano frem for alt”.

Hvad betyder æstetik for dig?

”For mig er æstetik at passe på sig selv, være seriøs og have mål i livet”.